torsdag 2 november 2017

SLÄPP.



SLÄPP.

Har tyvärr lite dålig koll på hur många släpp vi är uppe i, Kellys form börjar i alla fall komma tillbaka efter operationen. Blev till och med ett släpp på snö. Hade upp två harar den dagen, varav den ena tappades bort efter ca 50 minuter. vi flyttade lite och hittade ett spår efter en väg, som Kelly efter idogt letande till slut hittade. En ganska liten hare som var grå i färgen. Blev inget kanon drev men jag får vara nöjd med dagen.


Alltid lika roligt med lite snö, så att man får se lite spår, ser bra ut på hartillgången.



Inte så mycke snö men lagom för att spåra lite.


Nytt släpp igår där vi hade upp två harar igen. Förta haren, tyvärr tapp efter några trånga bukter i skog. beslutar mig för att koppla och göra en förflyttning, gick bara 150 meter på andra sidan vägen så trampar jag upp en stor vit hare, Kelly är bara 65 meter bort så jag ropar dit henne, sen är det musik igen. Den haren driver hon ganska bra i två timmar, jag ser haren ytterligare tre gånger, sedan börjar det hacka och jag bestämmer mig för att koppla. 


Blev en rejäl genomkörare för Kelly, med bra fart.



Låg några millimeter snö på vägen precis där jag parkerade bilen, som sagt alltid kul att kunna se spår. Få se när nästa släpp blir, Ska försöka redan nu till helgen, ser ut att vara kallare väder på G.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar