torsdag 5 november 2015

SLÄPP.

SLÄPP, 22,23 och 24.

Det har varit en omtumlande vecka, vi har hunnit med 3 släpp på fyra dagar. Måndagen började med ett rejält drev på en präktig räv, som efter 40 min kröp in i ett gryt som var för litet för räven. Vilket ledde till att jag kom åt att skjuta räven med revolver. 

Här syns räven kikande ut ur det gryt som var i minsta lagret för den stora räven som vägde över 10 kilo.

Här ses Kelly vakta framför grytet till förstärkning kom med kula och krut, beroende på att jag inta hade någon bössa med mig denna dag.


En riktig präktig fullpälsad  han räv.
 
 
Vi gjorde även släpp Tisdag och Torsdag, vi fick leta ett tag på tisdagen men när hon till slut kom på slag så reste hon haren ganska omgående. Följt av ett riktigt bra hardrev där jag såg haren tre gånger. Torsdagen ledde även det till att hon reste en hare på ett kort slagarbete, men denna hare sprang väldigt lång sträcka på väg, som Kelly klarade av med bravur. Men jag kopplade för att skona hennes fötter, som brukar kunna ta stryk på sådana här väg springare. Fick åka efter med bil och mötte haren 4 km från upptaget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar