söndag 4 januari 2015

SLÄPP.


SLÄPP 40.

När vi vaknade på fredags morgon så vräkte regnet ner, anade att det här är nog sista chansen till jakt på ett tag. Avvaktade lite för att se om det skulle ge sig, men när ingen ljusning syntes så var det bara att ge sig iväg. lagom till vi kom till skogen så slutade regnet, tempen visade 1,5 plus. Och vi han inte gå långt innan vi hittade ett spå efter en hare som varit upp på vägen och sedan vänt tillbaka. upptaget kom 10,40! drog iväg lite till en början och sedan kutade det trångt där. Med betoning på trångt. 


Här har drevet gått i 1,5 timme och som synes på ett begränsat område, Jag kopplade strax efter 14,00 och då hade jag sett haren 5 gånger. Jak stod hela tiden där den svarta trekanten syns på displayen. När vi började att gå till bilen så kändes det lite kallare i luften och tunn hinna började frysa på snön. och tempen på bilen visade på 0 grader. under nästkommande natt så frös det sedan på så nu är det nog färdig jagat här på ett tag. 



Som synes så gick haren många gånger i samma löpa.


Nu kommer vi att ligga lågt med jakten ett tag, mest för att hoppas att Kelly ska komma igång med löpet. Vilken hane skall vi då använda oss av?? Jag hade tidigt varit i kontakt med en ägare som lovade att höra av sig om fler började ringa. När jag lite senare på hösten talade med han igen så hade han glömt bort mig och tyckte att jag kunde pröva och hitta någon annan. Kändes lite surt med tanke på att jag varit ute i god tid plus att han hade haft en kull tidigare. Men vi har letat vidare och har nu hittat en hane som jag blivit lovad en parning, han har ingen kull sedan förut och han har haft lite fler påringningar efter mig, och jag har lovat att ligga lite lågt till han vet vilka fler han ska para med. Men bara det blir klart så kommer jag meddela det här. och han har lovat mig till 100% och avelsrådet säger att det är OK. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar