lördag 22 november 2014

SLÄPP.

SLÄPP 25 Å 26.

I Torsdags blev det släpp igen, bar iväg på marker som ligger lite högra, tyvärr så var det ganska mycke snö kvar där plus att tempen låg på minussidan, men när vi ändå åkt så långt så släppte jag. Kom på slag efter någon timme, som hon arbeta ganska länge på, men när klockan närmade sig halv ett så gav jag upp, 
Här i detta område hade Kelly slag som synes så fans det att gömma sig i.

Den hare som jag hade upp i Tisdags kunde inta komma ur mina tankar, frågan var om det var något fel på haren. På fredagen var jag bara tvungen att åka dit igen för att se om vi kunde finna den samma. Redan på första sök turen kom ett upptag och sedan helst tyst, Såg att Kelly blev kvar, skulle mina farhågor bli besannade? Haren såg helt normal ut till en börja, inte speciellt liten visserligen inte helt ut färgad men inte någe konstigt med det. Men när jag lyfte upp haren så såg jag att ena frambenet inte rätades ut, så haren kunde bara springa med hjälp av ett framben, Kändes lite tråkigt att vi skulle sätta stop för hans fastsatta fram fart i skogen när han ändå hade klarat sig så länge,
Några bilder på harens framben.

Dagen slutade inte med det här utan vi flyttade lite och släppte på nytt, och där fann Kelly nya slag som efter ett tag bar iväg över 1km, Såg ut som harslag som sedan liknade ett rävslag som sedan började likna hare igen, blev tvungen att ringa sonen som som fick ta sin pejl och åka in på marken från ett annat håll, sedan blev det att ta bilen och åka runt, när jag kom fram så försökte jag komma nära henna för att kalla in, men det slutade med ett upptag på en hare som syns på bilderna nedan.


Inget speciellt drev men en händelserik dag som vi kommer minnas. Nu har vi haft fyra släpp på fem dagar, så på lördag är det vila som gäller, sen får vi se hur vi gör på söndag, Kelly är anmäld till Borgsjö provet, inte för att hon har gjort några kanon drev utan för att vi har haft en elit start per år, så vi tar en i år med. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar