söndag 21 september 2014

SLÄPP.

SLÄPP 12.

Ja i fredags var det släpp igen, har nu varit på elva olika ställen på mina tolv släpp. Hartillgången ser lite sådär ut. Åter till fredagen, släpp ca 6,30 en fin dag med dimma på låglandet men sol på höjderna. såg ut som att hon kände något redan vid bilen men inget som vi blev fast på. Efter en stund kom ett upptag på troligast räv , som slutade efter 800 meter, sedan åter och vi gick vidare, Otroligt fina marker men som verkade vara helt har tomma. Efter ytterligare någon timme kom ett nytt upptag på en vägände, men samma där kort drev och sedan åter till mig, troligast räv igen. När vi kom ut på vägen och hade kanske 400 meter tillbaka till bilen och klockan pekade på över tio så velade jag om vi skulle ta vägen eller gena genom skogen sista biten. Fick bli skogledes, klockan pekade på 10,15 när Kelly skrek i, kollade på pejlen inte en tillstymmelse till slag eller knut på pejlen. Och bara 200 meter från bilen. Räv igen? Drevet gick med lite mer tryck, men spikrakt mellan vägen och sjölandet, ut i ca 1km sedan en liten bukt, så upp på vägen, men bara en kort sträcka för att sedan ned mot sjön och en kortare tapp, nu kröp han nog in tänkte jag, men så börjar hon driva igen och hon hörs fast det nästan är en kilometer bort, när drevet vänder åter så börjar jag tro på hare. Så efter några bukter till så kommer haren efter vägen, lyckas få den på en film snutt, sedan vänder drevet åter efter sjön och ut i en trevägs korsning kilometern bort och då kommer tappen, blev ca 45 godtagbart drev, bestämmer mig för att koppla redan efter en kvart tapp pga värmen och för att inte riskera fötterna, som faktiskt såg bra ut. Kändes ganska skönt att vi fick tag på en hare tillslut, Nu gör vi ett sista släpp på onsdag sedan bär det iväg på en resa med anledning av min frus och min 50 års dag, så då blir bloggen vilandes i 14 dagar, Men vi hoppas på väder så att vi kommer ut på onsdag, och händer det något så kommer en sista rapport då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar