torsdag 4 september 2014

SLÄPP.

SLÄPP 9.

Först blev det älgjakt på onsdag, sedan harjakt idag. En morgon som var i varmaste laget men ut måste man, släppte på ett nytt ställe, tycktes som att hon hade svaga slag men det ledde inte till något. När klockan närmade sig 7,30 och jag stod och vela huruvida jag skulle fortsätta eller åka hem, så blev det en lite snodd på pejlen och sedan for hon över mina spår och in i en plantering. Klockan 7,36 kom upptaget. Gick en ganska trång bukt och tillbaka till upptagsplatsen sedan ner på vägen. Kelly drev ganska bra till och från och haren gick i ganska fina bukter, sökte upp vägar då och då. när klockan började närma sig nio kom haren efter vägen där jag stod och då kopplade jag, hon hade då slitit sina trampdynor lit hårt pga värmen och väg springningen. Men nu blir det vila då jag skall jobba fyra stycken nätter, så får vi se hur det ser ut till veckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar