söndag 23 mars 2014

Rävjakt.


Rävjakt.

Rävjakt å rävjakt, det var väl hellre så att vi skulle ut å spåra lite räv efter onsdagens fina drev. Det började med att vi fick lite fin nysnö på torsdag som sedan följdes upp av rejäl tö till fredag morgon, men vi gjorde ett försök. Det var +5 grader redan klockan 8 på morgonen. Vi sökte oss till det ställe som vi var på i onsdags och jag vet att där brukar det tippas slaktavfall så det brukar finnas räv där, men av dessa syntes inte att nå utan efter en tids spårande så slutade det med att vi stöp i detta spår. Resten får ni fantisera om själva men det blev en ganska lång dag i skogen.

Unghundslista.

Ja hur har det gått för de som jag hade på min lilla unghundslista??

Buspersgårdens Sixten, såg att han blev bäst på unghundskampen (GRATTIS). På parnings fronten så vet jag inte så mycket men jag skulle bli förvånad om han inte dyker upp i någon parning närmaste veckorna.

Liljanskogens Urax, han har däremot haft minst två dam besök, och det kommer att följas med stor spänning. Det går att följa på denna länk. http://www.jaktborder.se/

Trittbergets Pöjk, han vet jag har parat minst en tik, och det går att följa här. http://www.familjenrunsten.se/

Trumpetaregårdens Raij, där har vi en hane som parat både i Norge och Sverige.


De övriga två vet jag inget om än så länge, men fyra av sex är ju ganska så bra prickat.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar