onsdag 26 februari 2014

 

SLÄPP.

 

SLÄPP 38.

Ja egentligen så var det väll inte något riktigt släpp, men eftersom att jag nu kan konstatera det jag en längre tid befarat efter att vi nu passerat 67 dygnet så blev det inge valpar här på av Njuranskog. Känns naturligtvis riktigt tråkigt och vad det beror på kan man ju alltid spekulera i, men vi kommer att göra ett nytt försök och när det blir beror alldeles på när hon löper nästa gång. Skulle det visa sig att det blir nu i sommar vilket det mesta tyder på så blir hon troligast parad på löpet efter det, vilket då borde bli om cirka ett år. Eftersom att jakten är prio ett så vill jag inte offra en höst med väntan på eventuella valpar. Och vad jag kommer att para med det står ännu skrivit i stjärnorna. Efter flera dagar med hård blida så frös det på lagom till att jag hade en fridag, I skogen var det riktigt skarp så det blev mer som en skogs promenad så hon fick springa av sig lite rastlöshet.
Och som synes så hade haren varit i farten och hoppat ganska flitigt under tövädret, stora fina har blaffor vilket lovar gott om det kommer lite nysnö. Tyvärr så lider jaktåret mot sitt slut och jag tror faktiskt inte att vi kommer att göra något mer släpp före den 28:e, men som tur är så kan vi kanske prova någon räv lite senare. Vad jag nu kommer att försöka fylla denna blogg med framöver återstår att se, hade ju hoppas på att skriva om valpar och valp köpare. Men skall försöka hålla liv i den ett tag till, så länge som det är några som tittar in så kör jag på men om intresset minskar så får jag ta en funderare. Men som tur är så har det börjat dyka upp lite fler parningar som det finns anledning att kolla på. Vi får hoppas att det finns ett så stort intresse för valpar som det sägs, men om jag skall vara ärlig så har min parning varit sval, om det nu beror på att harjägarna minskar eller om det beror på att min kombination inte var intressesant nog det vet jag inte.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar