fredag 14 februari 2014

 

Kompisar.

 

Kompisar.

Mobilen har gott het från Erik och Axa som har varit sugen och komma på flera släpp i Ånge skogaran. Var upp i Tisdags och kollade och inga nya spår, haren var som bort blåst men Erik låg på så på torsdag var jag dit i gen och han inte mer än 50 meter upp efter den oplogade vägen så mötas jag av denna syn, haren hade passerat vägen inte mindre 8 ggr helt otroligt, och som vanligt så måste stämplarna dokumenteras. Så fredag morgon så var vi åter där, och visst hade haren varit i farten men till vår glädje så hade han bara passerat vägen 1 gång snacka om lätt match. Men till vår förvåning så försvann Axa längre och längre bort och till slut så var vi bara tvungen att hänga på. upptaget kom sent om sidor och på grannens mark, och jag hade kunnat svära i sten på att det var en annan hare, men han drog raka vägen tillbaka och över den väg där vi började.

Så nog var det samma hare allt. Under dagen så trillade det in lite förfrågningar om före och om eventuell start. Svaret blev att driver man inte 120 i detta före så kan man hålla sig hemma. Så vi får se om det dyker upp någon sugen under veckan, Hur gick det då för oss?? jag lovade Erik att jag inte skulle dokumentera denna dag, men så mycket kan jag säga att, man blir aldrig klok på det här med harjakt vi tyckte att föret var bra men det tyckte inte Axa.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar