söndag 12 januari 2014

 
 

Parning.


 

Parning.

Ja så har det gått en vecka till och vi är inne på tredje veckan, och än så länge kan jag inte påstå att det syns något som pekar på att hon är med valpar. Men om man skall tro på experterna så är det inte för än på femte veckan som det börja att synas. Efter tredje veckan så skall man kunna göra ett ultraljud, men vi vänta ett tag till och se vad som händer. Om det är någon som undrar om jag har några valp spekulanter så har det varit ganska så lugnt, faktiskt lugnare än jag hade trott , för enligt Hamiltonklubben så har vi ett underskott av valpar. Men om det är så att någon av er som följer min blogg vet av någon som är på jakt efter en valp så kan det vara läge att ringa.
 
 
 
Ja man kan ju undra vad det här är för bild? Det var nämligen så att jag och sonen for ut på jaktmarken för att kolla om vi kunde se några spår i den snö som nu har fallit i Ånge. Och det gick sig inte bättre än att där jag skulle vända där låg flera dm med gammelsnö som var riktigt packad och nästan bar oss men som definitivt inte bar bilen. Så det blev lite grävande och granris brytande innan vi kom loss. Och spaden den låg ju hemma förstås och så låg skor på det, undra om man lärde sig något av detta? Såg vi något då, jo faktiskt ett harspår som det var lite snö i. Nu blir det arbete mån, tis, sedan hoppas jag att kylan har mildrats lite till onsdag för då släpper jag Bonuz då.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar