tisdag 21 januari 2014

Bonuz.

Igår var vi till skogen igen, eftersom att det kommit lite snö i helgen så valde vi att söka efter den hare som vi hade upp i fredags. När jag släppte så upptäckte jag att pejlhalsbandet var tomt på stret, men eftersom att drevet gick så begränsat sist så beslutade jag mig för att släppa utan pejl. Vi började att leta där jag kopplade sist och fortsatte sedan genom hela buktområdet, men inte ett spår fanns att finna. så efter dryga två timmar så blev det till att packa i hop och åka hem. Det ser ut som att hararna rör sig ganska lite fast vi har kommit så pass långt in på vintern, här i Ånge så har det inte kommit mer än ca 15 cm snö och det uppdelat på många dagar och ganska kallt på det så jag tycker att dom borde röra sig mera. Har haft kontakt med flera här i närheten som också har haft svårt att hitta spår. Nu blir det arbete i dagarna 4 sedan får vi se hur det ser ut till helgen, vi hoppas på släpp lördag. på parnings fronten intet nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar