torsdag 7 november 2013

Släpp.


Släpp 33.

En dag som börjar i dur och slutar i moll. Vi släppte på ett nytt ställe i går och kom på slag ganska omgående, men upptaget lät vänte på sig, började slaga ca 8,30 på ett ganska begränsat område, men så efter en timme hittar hon ett utspår som hon böjar följa och på slutet ser det mer och mer ut som ett räv slag, men så klockan strax före halv elva så kommer det ett riktigt påstick drevet går raka vägen ut till en väg och där blir det tvärstopp. Hon far först en bit efter vägen men tar tillbaka dit där drevet gick ut och där snurrar hon på båda sidor vägen men haren är som bortblåst. Men så efter 20 minuter börjar hon avancera efter vägen och efter 600 meter så far hon av och efter att tag så kommer ett upptag och en fin vit hare kommer tillbaka upp efter vägen. Efter ett riktigt bra drev där jag ser haren flera gånger så skjuter jag haren och Kelly driver fram så allt är som det ska.
 
 

 
När vi kommer hem från skogen så gnisslar hon till när hon hoppar ur bilen och fortsätter så när hon går så jag börjar undersöka henne, vet sedan tidigare att hon har stött sig fram eftersom att hon far fram lite väl fort i skogen, men när jag klämmer fram så får jag ingen reaktion men så tycker jag att hon ser ut att vara lite blodig på ena bakbenet, så när jag skall lyfta på det skin som sitter mellan revben och lår så skriker hon till jag böjer mig då och tittar in under fliken och där ser jag ett hål större än en femkrona. Bara att ringa veterinären och ilfart till Sundsvall, det visar sig bara vara ett hål i skinnet men där fanns mycket smuts och död hud, så hon är nu sydd och har fått lite piller och läker det bara som det ska så skall stygnen tas om tio dagar. Skall på återbesök Lördag kl 16,00. Det här innebär ju inte att bloggen kommer att ligga nere i tio dagar utan det kommer leda till att andra hundar i min närhet kommer att bli omskrivna här. Jag har även en film på gårdagens hare som kommer att laddas upp.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar