lördag 26 oktober 2013

 

Släpp.

 

Släpp 28.

 

Släpp strax efter 7,30 kom på svaga slag 7,45. Vi var på samma plats som på onsdagens släpp. Syntes ganska väl att slagen var svaga, efter en gaska varm natt så hade det börja frysa på morgonen så funderingara va om kanske slagen hade frusit inne men så när klockan började närma sig 8,30 så såg det ut som att hon funnit ett ställe där det börja lukta bättre. 8,52 kom upptaget. Haren gick raka spåret ut på vägen förbi en maskin som flisade grot och en lastbil som växlade flak till flis maskinen, for sedan av vägen för att ta parallellt i ytterligare 700 meter för att slutligen komma fram till nästa väg och där tog det tvär stopp. Tog bilen för att åka efter, kom fram tillkorsningen där var både hund och lastbil men av haren syntes inget, beslutade mig för att koppla och prova ett annat ställe. Efter ett par sökturer så började hon dra i väg längre och längre bort, det var värst vilket sök man kunde få nu då, ända till jag började zooma ut på garminen bara för att se att jag var inte så långt från varat tidigare upptag, fan va drumlig och det var ju inte hennes fel utan mitt eget,  bara att traska tillbaka till bilen och ned för att försöka koppla, när jag kommit ned så ser jag att han troligen har hittat avhoppet och hinner inte mer en tänka tanken så kommer upptaget. Ja harjakt är bra konstigt nät tappen var bara någon minut gammal gick den inte att finna men när den var flera timmar gammal då gick det, drevet gick ganska trångt i närhet av korsningen för att sedan dra iväg på en riktig lång bukt tillbaks förbi upptaget och sedan ut på vägen 600 meter ovan korsningen, det är den sekvenser som ni kan se på dagens film, bara för att sedan återvända till tidigare nämnda korsning och där sluta med dö tapp koppling och hem färd. Inge vidare genrep inför Kolåsen, ett alldeles för kort och slarvigt drev för min smak. Så nu är frågan skall man tordas ett sista släpp i morgon för att sedan åka på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar