fredag 11 oktober 2013

 

 

Släpp.


Släpp 23.

Släpp 07,00 kom på slag ganska omgående, men idag var det trögt att få upp. Kom tillbaka en gång för att sedan återgå till slaget  hon kom längre och längre bort och slaget började att se ut mer och mer som ett rävslag. men så kl. 09,10 kom upptaget, ett drev som gick i ca 20 min och som troligen var ett rävdrev, men jag tror att början på slagarbetet var ganska säkert en hare. Fick tillbaka henne och började att söka efter nya slag, söket såg bra ut men inga slag fans att finna, då började jag att fundera vad jag skulle fylla dagens inlägg om,


Kanske man kan skriva att jag har nog hittat en julgran, eller ska man göra någon form av samanställning av hösten så här långt, nä nu plågar vi på du brukar väll inte vara den typen som ger upp bara för att klockan börjar bli 12. En snabb flytt med bil nytt släpp 12,00 slag 12,01 upptag 12,08 men vad fan nu då, jo ett riktig påstick så att det känns ända ned i byxbotten, fan kuta som en dåre ut på vägen för att hinna se drev djuret. På de första 40 min ser jag haren 6 ggr på vägen, han buktar ganska snävt som på gamla tider, efter ytterligare 40 min börjar haren att bli mör och jag bestämmer mig för att koppla, har då sett haren ytterligare några gånger och Kelly har fått ett riktigt påstick där haren trycker i diket på vägen. Sista gången jag ser haren kommer han efter att ha lurat Kelly på ett liknande sätt, att helt enkelt trycka till hon springer förbi och sedan hoppa upp på vägen för att springa åt andra hållet. När jag står där och följer haren kastar den sig platt på magen vid en mötesficka så när Kelly kommer så kopplar jag henne. Filmar sedan haren där den ligger jag står då på ca 3 meters avstånd och haren ligger kvar. Nu vilar vi till på måndag eftersom att jag jobbar lördag och söndag. Vill även passa på att tacka för Kalles inlägg i min gästbok, och du ska veta det Kalle att du är den enda hittills som har tyckt att det varit roligt att en av mina avkommor har tagit sig till DM, och det ska du tro att dina ord värmer. Vore ju rätt skoj om vi skulle träffas i Dalarna. Vad tror ni duger granen??



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar