söndag 22 september 2013

 

Släpp.


Släpp 15.

Släpp 06,15 söker ut i några riktigt stora svängar, kommer förbi bara för att dra vidare. jag anar att det är något i nosen för det går lite väl fort. När hon efter att tag kommer ut på den väg som vi utgick ifrån och springer den mot där vi gick in tror jag ändå att hon är på väg åter, men nej. Hon far vägen fram och tillbaka, fast hon är på dryga 500 meter så tycker jag att det kommer ett väck skall, då anar jag räv slag. Far av vägen på motsatt sida och börjar väcka några hundra meter så kommer upptaget, då är klockan efter sju någonting. Och det blir ett dundrande räv drev, men som vanligt rakt fram å i 15-20 km/t, men den här räven hade inget gryt i närheten så han fick en åktur i ca 20 minuter. När jag fick henne åter var klockan efter åtta men vi gjorde ett till släpp som inte ledde till något. Tänkte att vi skulle köra hårt denna vecka för att vila i helgen och till nästa vecka blir det våran årliga Västerbotten resa. Vi kommer inte att starta på våran zon uttagning, jag ska nog döma en dag. På dagens bild kan vi se en murkla tror den heter Biskoppsmössa. Vi släpper i morgon igen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar