tisdag 17 september 2013

 

Släpp.

 
 
Släpp 14. Klockan ringde 05,30 klev upp och tittade ut, regnade ganska rejält gick å lade mig igen, Men så tänkte jag har jag bestämt att släppa idag så är det bara att pallra sig upp. Släpp 6.10 regnet hade nästa börja upphört men jag vet inte hur mycket det hade regnat i natt. Släppte på ett ställe jag inte provat tidigare i år, hon sökte lite trångt från börja om det berodde på blötan eller att stubb brytaren som hade varit där före oss fanns i närheten, tror nog på blötan. Men efter ett tag började hon söka bättre, men efter 4 tim och drygt 2,3 mils letande var vi tvungen att ge upp, inte ett slag gick att finna. Om det beror på regnet eller att där inte fanns någon hare vet jag inte.
 
 
Markerna var så otroligt fina så här kommer jag att göra ett försök till, troligen redan till veckan. Men nu blir det arbete i tre dagar sedan styckning redan på fredag kväll, så kanske det blir ett släpp på lördag. Brukar annars mest jaga vardagar för husfridens skull men ska se om det går att göra ett undantag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar