fredag 13 september 2013

 

Släpp.

 


Släpp 13.

Släpp 13 fredagen den 13 ja vad kan egentligen bli rätt en sådan dag. På vägen ut till skogen talades det på radion om fredagen den 13, om hur mycket mer otur denna dag hade och enligt viss statistik så hände inte fler olyckor denna dag än någon annan. Jag är inte speciellt skrockfull men man skall aldrig vara säker. En av anledningarna till att jag åkte dit jag åkte ser vi på bilden, när jag var ute i onsdag gjorde jag som så många gånger förr, jag reste mig upp och går ifrån min sittlapp vilket jag upptäckte vid mitt senare släpp samma dag. Men lappen låg kvar om än på marken och konstigt nog helt genom våt som att det hade regnat det måste vara en otroligt hög luft fuktighet.

 
 

Släpp 6,25 slag 6,30 upptag 8,28 haren gå en vid bukt för att komma ut på vägen precis där jag står. Sedan har vi ett drev på ca 1tim av skiftande kvalitet men dock godtagbart så kommer tappen, haren har buktat som man vill att en hare ska och som inget drev tidigare i år har buktat. Eftersom att släppet blev lite sent pga jobb och att tempen åter är hög, +10 vid släpp så är jag inte hoppfull men efter en tapp på 45min så börjar hon plocka på ett ställe som sedan leder till ett nytt upptag. Sedan driver hon riktigt bra fram till kl 10,45 då jag beslutar att koppla henne på fullt drev och hon är då ca 1min efter haren. Filmen kommer från mitt släpp på onsdagen men jag har två nya sekvenser från dagen släpp som jag skall ladda upp så att jag kan visa dessa i ett senare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar