söndag 15 september 2013

 

Älgjakt.

 


Så var det då dags för älgjakt i dagarna två. På lördagen drog jag nylötbergsmyra ett riktigt general pass. Jag har jagat i Gammelboda jaktlag sedan 1986 och jag kan inte minnas en höst där det inte har fällts en älg på denna myr. Årets första älg sköt min son förra helgen så nu var det klart att jag skulle försvara mina färger på denna myr. Men lördagen blev Jockes revansch när han nu hade ordning på grejerna och sköt därmed sin första älg, en kalv grattis Jocke.

 
 
 
Men på söndagen skulle jag få min revansch efter lite skjutande på andra pass kom denna fina tjur smygande förbi mitt pass som för dagen var tjäderleken. dagen resultat blev två fina tjurar och en kalv, eftersom att vi bara var fem man för dagen så hade vi det vi gjorde innan älgarna hängde i slakt boden. I morgon var det tänkt att jag ska jaga hare men enligt väderprognosen så blir det regn så vi får se, jag hoppas att det blir av för det känns som att vi är lite på G.
 
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar