onsdag 4 september 2013

 

Älgjakt.

 
 
Älgjakt i dagarna 3. Ja nu har man suttit på älgjakt i tre dagar och det som att sitta å titta på färg som torka. Men jag provade en ny variant i år, jag tog med lite läsning och tiden gick faktiskt bra mycket fortare. Och som ni kan se så blev det till att läsa stövaren, det var väll inte några större nyheter, men jag fastnade lite för Olle B:s fortsatta tragglande om utställning före att man skall få starta på jaktprov, och visst kan han ha en poäng i det men det är inget som jag ståt bakom. Men det finns annat som han skriver om i artickel som jag kan ställa mig bakom och det är bla det att man vill ha upp valp priserna. Jag tror inte det är rätt väg för stövar rasen utan det är bara ett sätt att hjälpa uppfödare till blandraser att få mer betalt för sina valpar. Jag har hör flera valp spekulanter som backat ur för att stövarvalpen skulle ha kostat 10 000 kr och då var ena föräldern knappt meriterad och det tycker jag är för dyrt. Ett ledord i av Njuranskog kennel kommer att vara att här skall man kunna köpa en valp till ett rimligt  pris, förutsatt att vi lyckas få till några valpar. Jag provade att lägga in en stamtavla i mitt förra inlägg och det blev inte så bra, ska försöka en annan variant nästa gång för att se om det går att få den lite tydligare för nu blev den lite i grötigaste laget. Imorgon skall vi försöka hitta något ställe där vi kan göra ett släpp utan att hamna i vägen för alla älgjägare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar