tisdag 6 augusti 2013

välkommen till min blogg


Hej och välkommen till av Njuranskogs blogg. Jag heter Kjell Norberg och har blivit medägare i av Njuranskog kennel tillsammans med tidigare ägaren Jonny Storgärts. Den här bloggen kommer att handla mycket om jakt och avel, jag hoppas också att få föra av Njuranskogs blodet vidare med hjälp av min nuvarande tik Jämtsnoan Kelly. Och det är då ni läsare kommer in för här vill jag få till lite diskussioner å gärna högt i tak, för att jag tror att det finns ett behov av att uttala sig om avel och därför så vill jag att ni som har mina intressen inte är blyg att komentera mina inlägg. det enda krav som jag har det är att om man går lite hårt fram så skall man underteckna med sitt riktiga namn annars så kommer komentaren att raderas. den tik jag har nu är 3,5 år och jag planerar att para henne på sitt nästa löp. och vad har jag då för krav på min hanhund, ja det skall naturligt vis finna Njuranskog blod i honom och ju närmare i tiden desto bättre, han skall naturligtvis uppfylla avels kraven, han behöver inte vara parad sedan tidigare. Som ni säkert förstå så har jag redan ganska många kavaljerer så där behöver jag nog ingen hjälp. Men om du känner att det är dags för valp så går det ju bra att kontakta mig. Mitt närmaste mål är att Kelly och jag kommer att styra kosan mot Rättvik i helgen för utställning där, Kelly har sedan tidigare ett CK så vi skall se om det går att öka på det lite. Jag få återkomma lite senare om hennes övriga meriter och hur jaktprov säsongen se ur.

1 kommentar:

  1. Härligt att du drog igång en blogg! :-) Nu kan man ju följa er med lite närmare, du åker ju givetvis in på länklistan på isos och min blogg.
    Vill du så lägger jag även in den på västernorrlands länklista, bara skrik till isåf :-)
    Ha d!

    SvaraRadera