torsdag 22 augusti 2013

 

Släpp.

 
 
släpp 4.

 
Klev upp en halv timme tidigare idag, släpp 05,30 stod å fundera om jag skulle gå väster eller öster sida om vägen fick bli väster. Efter 1times sökande var vi åter vid vägen, och naturligt vis började hon att slaga på andra sidan vägen, så det blev slag kl 06,30 sedan jobbade hon på slag i en timme å inge upptag, jag plockade fram hink och bärplockare tänkte att man kan ju passa på att plocka lite blåbär Kelly kommer förbi och kollar vad jag pysslar med sedan tillbaka till harslagen. När hinken var full å inge hare på benen drar jag mig mot bilen. Kelly kommer lagom förbi men drar sedan över slagen ingen, hon kommer ut på en väg längre in jag vet sedan tidigare att älgjägarna brukar kasta slakt rester där. Och 09,30 kommer upptaget alldeles vid slackt plattsen 10min intensivt drev sedan kryper räven in. idag har jag provat att lägga in en liten film när hon går på slag, hoppas att den går att se. I morgon släpper vi igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar