söndag 18 augusti 2013

Sejch, Nojch Bonuz.




Som en del redan vet så har jag haft 2st valp kullar tidigare. Tänkte att jag skulle skriva lite om några av avkommorna. börjar med en hane ur min första kull han är efter Sejch, Seuch, Harlyckans Björne och undan Sejch, Nojch, RR Bella, han är född 2005 och heter S39978/2005 Bonuz, i den blev det bara 3st valpar och bara hanhundar ena hanen tåg dödades redan vid 1,5 års ålder den tredje återkommer jag till i ett senare inlägg. Bonuz började sin prov bana i tidig ålder han var klar för elit före 3 år och tog elit ettan på sitt första försök före 4 år. Men hans karriär hade kunnat sluta tidigt då han blev påkörd av ett tåg när han var endast 3 år och fick stor del av den säsongen spolierad men kom tillbaka starkt med att starta på elit prov i Norrala januari 2009 och som enda hund gå till pris i elit under svåra förhållanden. sedan startades han i Norge och gick fullt båda dagarna, hans facit på prov är bra då han har 8st prov dagar 6st 1:a pris ett 2:a och ett 3:e pris, så han har 100%  pris på sina starter. tyvärr så har han varit väldigt kall i aveln och varför vet jag inte då han har flera starka nedärvare i sin stamtavla bla 2st SM vinnare. men så våren 2012 fick han chansen att para en tik och som jag redan skrivit så ska jag försöka att följa upp den kullen på den här sidan. Bonuz är nu åtta år och det hade ju varit roligt om han fått para någon mer tik även om han börjar bli lite till åren, jag ska ju själv ha en kull på nästa löp och han är ju klart en av mina kandidater. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar